Friday, May 02, 2008

malam ini kita menangis

malam ini kita semua menangis
apakah salah jika ada air di mataku ini?
apakah nampak bangang bila aku luahkan segalanya yang di dalam diri?

malam ini kita semua menangis
malam ini kau akan lihat aku sebagai seorang gadis
--meminta-minta pada langit
meminta-minta.

malam ini aku akan tunjukkan apa yang ku ada di dalam ini
malam ini aku ku luahkan segala yang berada di dalam diri

kerana selama ini kau katakan:

“hey gadis,
kau begitu keras
kau begitu ganas

hey gadis,
luahkan apa yang kau rasa

hey gadis,
kasikan apa yang mungkin kau akan kata”

tapi aku ini gadis yang ingin menjadi seorang yang pemberani
berani mati
aku ingin menjadi gadis yang tak akan lenyap disebabkan arus zaman
aku ingin menjadi gegadis itu
aku ingin menjadi gadis yang kuat itu

tidak mahu aku aku menitiskan air mata ini
air mata ini terlalu mahal
walau untuk mengemis
walau untuk menangis

aku ini gadis yang terlalu keras
terlalu ganas
takkan ku luahkan

walau aku mahu menyatakan apa yang ku rasa
apa yang ku minta
walau aku ini gadis yang tidak diadilkan
aku tidak akan menangis di hadapan engkau
mintalah apa yang kamu mahu
tapi bukan airmataku
bukan itu

kau mintalah apa saja yang engkau mahu
bukan itu
bukan itu

malam ini kita semua akan menangis
bukan kerana aku lemah
tetapi kerana engkau terlalu gagah

kau tidak mahu memberikan
ku yang mau
kau tidak memberikan
apa yang ku mahu

malam ini kita menangis
bukan kerna aku mau menunjukkan aku lemah
tetapi kerana kau terlalu gagah

menghenyak aku
membunuh aku

malam ini kita akan menangis bersama
malam ini kau akan lihat apa yang ku rasa
malam ini kau akan merasa
apa yang aku rasa
apa yang aku rasa

malam ini kita akan menangis bersama
kau lihat aku di sini dengan airmata
aku ini gadis yang dihina
aku ini gadis yang kau bencikan
aku ini gadis yang kau jaja
kenapa aku tak kau maukan?

malam ini kita akan menangis bersama
tapi bukan kerna ku lemah

kau terlalu gagah
menghenyak-henyak, menghina-hina, memaki segala
kau siapa menyatakan itu?

ku ini di sini sudah menggagahkan kaki, melengkapkan diri
tak mau ku menangis-menagis lagi
kenapa kau minta airmata ini?

malam ini kita akan menangis
bukan kerana ku seorang gadis

seorang gadis.




So unfair, dont u think? View it here.

1 comment:

Anonymous said...

fynn jamal,
i was inspired to write by you.
you are seriously amazing in writing.
you are undescribable :)