Friday, May 02, 2008

kawan hujan ribut taufan

cinta
cinta

siapa kata cinta 'ni hanya untuk pasangan saja?
siapa kata cinta hanya untuk si dia saja?

kadang-kadang aku ingin menyatakan pada teman-teman
"hey kawan-kawan, saya cinta anda"

maka bila di setiap masa kamu itu tidak diadilkan
maka bila di setiap masa itu kamu disampahkan
ini rangkul aku
mari ke sini aku dakapkan kamu
berikan hati-hati kamu itu letak di tangan aku
aku simpankan

dan kawan-kawan,
di waktu hujan ribut dan taufan
aku di sini untukmu, kawan

di waktu engkau disampahkan
di waktu engkau ditekan-tekan
tangan ini memegangmu, kawan

memegangmu, kawan-kawan
memegangmu, kawan-kawan
memegangmu, kawan-kawan

cinta kawan itu lebih tinggi dari langit
lebih dalam dari rawan
lebih dingin dari api
itu cinta aku padamu, kawan

mungkin si dia akan kata:
"hey, kawan kamu itu busuk"
"hey, kawan kamu itu najis"
"hey, kawanmu itu persis seumpama binatang di tepi-tepi jalan"

aku katakan: "hati mereka di tangan ini
jangan kau katakan pada mereka
hati mereka ini di sini
mereka kawan-kawan, tetap di sini"

hey kawan-kawan
cinta pada kamu takkan bertepi

hey kawan-kawan

cinta aku untuk kamu
persis si langit biru
sedalam laut biru
semua-semua itu

cintaku untuk kamu
untuk kamu

di waktu kamu rasakan tidak ada satu benda
yang membuatkan kamu rasa sangat sentosa
aku ada di sini kawan-kawan
mendengar
memberi telinga
berkatalah apa saja

hey kawan-kawan

letakkan hatimu di tangan ini
akan aku jaga
akan ku jahit di sini

hey kawan-kawan, dengarlah kataku
hanya untuk kamu
hanya untuk kamu, kawan-kawan

bila kamu jatuh, aku di sini menunggu
bila kamu menjatuh, aku di sini untuk kamu
tetap bersama kamu
hey kawan-kawan, aku di sini untuk kamu

tapi bila aku jatuh apakah kau akan berada di situ memegang hati aku?
menjahitkan hati di dadamu?
apakah aku bernilai seperti sebagaimana kamu bernilai di sini ?
di dalam hati ini

hey kawan-kawan

aku untuk kamu
aku untuk kamu
aku untuk kamu

kawan-kawan
aku tidak mengata yang bukan-bukan
hati ini untuk kamu, kamu, kamu, kamu, kamu, kawan-kawan
untuk kamu kawan-kawan
untuk kamu kawan





I made this piece with Kecy on my head. i love u all. Jangan tinggalkan saya. Saya tiada sesiapa. View it here.

2 comments:

nuridrin said...

kalau boleh, saya mahu di lingkung yang kakak cinta,
walau tidak sua muka,
walau tidak selalu di hati..

aDeq N said...

kamu membuat kan aku berfikir...adakah kawan2 ku menyayangi aku spt mana aku menyayangi mereka..namun dri tindak tanduk mereka....mereka spt tdk penah tau aku ini wujud...:'(