Sunday, July 22, 2007

tewas lagi di kaki cinta

apa mungkin kau terus menjadi bulan?
apa mungkin kau jadi bintang satu?
andai tertempang kaki, terlumpuh badan.
mahukah kau menongkat langit aku?


yang terzahir adalah cermin dusta, sayang
yang tertulis belum terpalit nista, kasih
haruskah kau berlari dan menghindar bayang?
haruskah kau mengkelabukan pelangi putih?


jiwa, bantu aku terus mempasak hati
dunia, isikan aku dengan pujian Ilahi
aku tewas lagi di kaki cinta
aku luluh dimamah usia
aku jatuh di mata dia.


kasih, teruskan aja kau di sisi
kerna sudah lama aku sendiri
berkat doa, kitakan berdiri sama tinggi
berdepang tangan, memeluk pelangi

A duet with Api. Talented soul. The idea was filling up the blanks. I start with the fisrt line, he would continue the next, and on and on. Started as a silly game over coffee, but i think it came out beautifully.

No comments: